Minder ver en duurzaam reizen trend

Categorieën

Met zowel de Duitse als Deense partnerorganisaties heeft het team van VisitWadden een stand ingericht voor het gezamenlijk promoten van Waddenzee Werelderfgoed. De drie partijen werkten nauw samen om het aanbod in het gehele waddengebied – van Den Helder tot Esbjerg - te presenteren aan kleinschalige en duurzame touroperators, bloggers en reisjournalisten.

Op de ITB zelf, maar ook tijdens de gesprekken met journalisten kwam naar voren dat duurzaam reizen, slow travel en kleinschalige, kortere reizen in de eigen regio een steeds grotere trend aan het worden is. Journalisten van onder andere National Geographic, Süddeutsche Zeitung, SWR, Tagesspiegel en Berlingske, maar ook kleinere bloggers die zich op bepaalde niches richten (natuur, fietsen, wandelen, cultuur, culinair) toonden veel interesse hiervoor.

Met de pers en meer specifiek met internationale reisjournalisten waren vooraf 50 afspraken gemaakt. Onder hen was de belangstelling voor het Waddengebied groot. Momenteel is het team VisitWadden druk bezig met de opvolging van de acties en afspraken, onder meer in de vorm van persreizen die we voor het aanstaand seizoen uitwerken.

Visit Wadden

Ondernemers toolkit