Werkpakket 3

Categorieën

Beeldvorming en bewustwording spelen een belangrijke rol bij het vestigen van een erkende Waddengastronomie. Vraag en aanbod moeten op elkaar aansluiten.  Bekendheid met een smakelijke waddenkeuken met een minimale voetprint is essentieel om zowel bewoners als toeristen aan te spreken. Waddengastronomie moet een ‘reason to travel’ worden, met name in het toeristisch minderbedeelde kustgebied.  De promotie loopt via de website en social media van Visit Wadden, maar moet ook op eigen benen staan.  Er wordt gewerkt aan een jaarlijks event ‘Maand van het Waddenmenu’, gedragen door lokale ondernemers in het waddengebied. Een feestelijk momentum waarbij alle aan waddenvoedsel en -gastronomie verbonden ondernemers hun kunnen en waar in de etalage zetten.

Denk onder meer aan:

  • Campagne rond Waddengastronomie: Maand van het Waddenmenu

  • Jaarrond presenteren van 12 waddenvoedselproductgroepen in 4 seizoenen

  • Organiseren van Wad Test Teevee met Innofest (4 x): 

  • Content en promotie van Waddenbox

  • (Inter)nationale erkenning Waddengastronomie door UNWTO

  • Landelijke Streekproductenverkiezing: nominatie van waddenvoedselproducenten

  • Aanjagen communicatie & marketing door Visit Wadden: Smaak van de Wadden

  • Organiseren van inspiratiereis naar Zeeland

Meer informatie?

Wendy Oude Veldhuis (Visit Wadden)
tel: 06-51 38 29 47, mail: wendyoudeveldhuis@merkfryslan.nl

Mis niets!

Ontvang het laatste nieuws, de mooiste verhalen en de leukste routes van VisitWadden.